Konferencja Meetbenefit 2025
Biuro jako efektywna przestrzeń odpowiadająca na realne potrzeby i oczekiwania pracowników – właśnie od takiego tematu rozpoczął się Digital Workplace Meetup #6 w Krakowie. Następnie mogliśmy przekonać się czym są cyfrowe potrzeby pracowników i jak je tak naprawdę poznać. W końcu dopiero gdy będziemy je znać będzie możliwość aby na nie odpowiedzieć. Na koniec eventu pozostał temat krwiobiegu organizacji a więc komunikacji. W końcu to właśnie efektywna komunikacja leży u podstaw sprawnego funkcjonowania firm.

Podsumowanie Digital Workplace Meetup #6 w Krakowie

  1. Ludzie są jak koty, częściej przywiązują się do miejsca pracy niż do ludzi, z którymi pracują.
  2. Ludzie w firmie się zmieniają a miejsce pracy zostaje.
  3. Miejsce w którym pracujemy wyznacza rytm naszej pracy.
  4. Wyzwaniem w kontekście miejsca pracy jest odejście od lokalizacji pokojowych na open space.
  5. Wpływ na wygląd biura powinni mieć pracownicy, którzy będą z niego później korzystać.
  6. Biuro powinno być zatem szyte na miarę potrzeb pracowników.
  7. Kuchnia często jest sercem nowoczesnego biura.
  8. Nowoczesna kuchnia w firmie nie pełni już wyłącznie funkcji czysto gastronomicznej będąc obszarem integracji pracowników i miejscem ich spotkań nieformalnych.
  9. Pracownicy lubią indywidualizować swoje biurka, zaznaczyć swoją indywidualność.
  10. Indywidualizacja odbywa się nawet na poziomie wygaszacza ekranu.
  11. Ludzie różnie się komunikują i różnie pracują, co powinno być uwzględnione przy projektowaniu przestrzeni, w ramach której będą funkcjonować.
  12. Rozwiązania takie jak pomieszczenie do pracy cichej czy kreatywnej są odpowiedzią na różnorodność potrzeb pracowników.
  13. Miejsca spotkań nieformalnych powinny być
  14. O funkcjonalności biura niekiedy decydują detale takie jak choćby oznaczenia pomagające określić pracowników gdzie właściwie jest i ułatwiające choćby dotarcie do konkretnych salek konferencyjnych.
  15. Warto regularnie badać opinie pracowników i pytać się ich o zdanie w wielu kwestiach choćby poprzez odpowiednio zaprojektowane ankiety.
  16. Chatbot to kolejna forma komunikacji z pracownikami i możliwość poznawania ich realnych potrzeb.
  17. Digital Employee Experience to suma wszystkich doświadczeń pomiędzy pracownikami a organizacją.
  18. Możemy wyróżnić dwa typy Digital Employee Experience: procesowy oraz narzędziowy.
  19. Digital Employee Experience procesowy to między innymi cyfrowe wsparcie w rekrutacji, onboardingu czy offboardingu.
  20. Digital Employee Experience narzędziowy to komunikacja, wymiana wiedzy czy obsługa procesów HR.
  21. Mnogość narzędzi nie sprzyja efektywności zwłaszcza w kwestii komunikacji.
  22. Problem z narzędziami jest taki, że szukając nowych niekiedy może się okazać, że nie wykorzystujemy w pełni narzędzi, które już mamy.
  23. Warto podglądać pracowników aby poznać ich naturalne środowisko pracy.
  24. Robiąc badania w firmie trzeba mieć przygotowane różne scenariusze badawcze.
  25. Warto rozmawiać z osobami o różnym doświadczeniu chcą poznać pełen obraz funkcjonowania firmy.
  26. Jeśli chcemy w pełni poznać oczekiwania i potrzeby pracowników to musimy pamiętać o tym, że na danym panelu badawczyn nie powinny się znajdować osoby na różnych szczeblach.
  27. Podczas badania potrzeb traktuj pracowników jak ekspertów.
  28. W badania w firmie warto zaangażować zespół projektowy, który będzie projektował późniejsze optymalizacje w funkcjonowaniu organizacji.
  29. Trzeba zmapować oczekiwania i potrzeby w firmie aby móc zaprojektować jej cyfrowy ekosystem.
  30. Komunikacja to krwiobieg organizacji.
  31. Podstawą do budowania społeczności jest właśnie komunikacja.
  32. Jednym z pojawiających się problemów jest występowanie zjawiska „firma w firmie” wynikającego z trudności w komunikacji pomiędzy zespołami a nawet konkretnymi osobami.
  33. Przeszkody pojawiające się w komunikacji prowadzą do tego, że niektórzy decydują się na samodzielne działanie pomimo projektu zespołowego.
  34. Szum komunikacyjny będący błędnym przekazem informacji istotnych przy realizacji projektów to spore wyzwanie we współczesnej komunikacji.
  35. Komunikacja to podstawa efektywnego funkcjonowania rozproszonej struktury firmy.
  36. Wykorzystywane w komunikacji technologie powinny być odpowiednio dopasowane w zależności od projektu w firmie, struktur organizacyjnych itp.
  37. W bogactwie dostępnych narzędzi musimy umieć umiejętnie poruszać się pomiędzy światem rozwiązań tradycyjnych takich jak email, telefon czy meetingi oraz narzędzi nowoczesnych takich jak Skype, Office czy Sharepoint.
  38. Nie wystarczy mówić i słuchać, trzeba rozumieć.