Kolejny HR na Deser (to już #9!) za nami. Ta edycja poświęcona była EVP, które być może nie dla każdego nadal jest oczywistym skrótem Czego tym razem się dowiedzieliśmy?
- Employee Value Proposition (EVP) w dzisiejszym świecie to must have
- EVP to fundament employer brandingu
- EVP to unikalna wartość, jaką pracodawca oferuje kandydatom, a później pracownikom
- EVP nie jest tworzone raz na zawsze – obecnie trzeba coraz częściej mówić sprawdzam!
W pierwszej kolejności Agata Białkowska-Samul przybliżyła nam podejście do EVP w Grupie IKEA:
1. W IKEA EVP budowane jest, jako Emotional Value Proposition 💝 czyli unikalny zestaw emocjonalnych skojarzeń i wartości, pozwalający na zbudowanie długotrwałej emocjonalnej więzi pracodawcy z odpowiednimi kandydatami.
2. Punktem startowym dla EVP w IKEA było zbadanie wizerunku i zebranie insightów, czemu posłużyły:
- badanie Universum
- zbadanie Employee Journey – mapowanie doświadczeń kandydatów i nowych pracowników
- badanie w ramach Great Place to Work
- zbieranie informacji z exit interviews
- zbieranie feedbacku od pracowników i badania zaangażowania
- badania fluktuacji
- badania NPS (Net Promoter Score) – w jakim stopniu, jesteśmy skłonni do polecenia firmy innym
3. Trzy filary EVP w IKEA to miejsce pracy, rozwój i wartości.
4. #TyJesteśZmianą – to hasło kampanii employer brandingowej zrealizowanej przez IKEA:
https://www.youtube.com/watch?v=uUe9gwjBgUU
Czy tylko ja mam teraz ochotę rzucić wszystko i zacząć przygodę w IKEA?
5. #TyJesteśZmianą to obietnica dla kandydatów i przekaz od IKEA. Można zrobić małą rzecz obok nas, która zmieni życie na świecie – stąd hasło Lifechanger 🌈
Podczas drugiego wystąpienia Magdalena Brzus i Katarzyna Olszewska przedstawiły EVP budowane w Nest Banku:
1. W Nest Banku EVP budowane jest, jako HVP = Human Value Proposition. HVP ma pokazać, co Bank ma do zaoferowania Andrzejowi*, jako człowiekowi, a nie tylko pracownikowi.
*Andrzej to persona stworzona, jako modelowy pożądany kandydat do pracy.
2. Jak Bank badana pracowników i ich potrzeby?
- dane statystyczne np. CBOS
- obserwacja własna
- zewnętrzne badania zadowolenia z pracy (Great Place to Work)
- badania socjologiczne i społeczne
- badania potrzeb i preferencji
- wewnętrzne badania satysfakcji z pracy
- exit interview
3. HVP opiera się na wartościach firmy:
- działam zaradnie
- jestem częścią zespołu
- w pełni się angażuję
- wychodzę poza schematy
- jestem optymistą
Przysłuchiwała się i sumiennie notowała
Monika
Więcej o Employee Value Proposition (EVP) możecie przeczytać tu:
https://gojtowska.com/2018/05/07/employee-value-proposition/
i tu: