Konferencja Meetbenefit 2025

Kolejny HR na Deser (to już #9!) za nami. Ta edycja poświęcona była EVP, które być może nie dla każdego nadal jest oczywistym skrótem Czego tym razem się dowiedzieliśmy?

  • Employee Value Proposition (EVP) w dzisiejszym świecie to must have
  • EVP to fundament employer brandingu
  • EVP to unikalna wartość, jaką pracodawca oferuje kandydatom, a później pracownikom
  • EVP nie jest tworzone raz na zawsze – obecnie trzeba coraz częściej mówić sprawdzam!

W pierwszej kolejności Agata Białkowska-Samul przybliżyła nam podejście do EVP w Grupie IKEA:

1. W IKEA EVP budowane jest, jako Emotional Value Proposition 💝 czyli unikalny zestaw emocjonalnych skojarzeń i wartości, pozwalający na zbudowanie długotrwałej emocjonalnej więzi pracodawcy z odpowiednimi kandydatami.

2. Punktem startowym dla EVP w IKEA było zbadanie wizerunku i zebranie insightów, czemu posłużyły:

  • badanie Universum
  • zbadanie Employee Journey – mapowanie doświadczeń kandydatów i nowych pracowników
  • badanie w ramach Great Place to Work
  • zbieranie informacji z exit interviews
  • zbieranie feedbacku od pracowników i badania zaangażowania
  • badania fluktuacji
  • badania NPS (Net Promoter Score) – w jakim stopniu, jesteśmy skłonni do polecenia firmy innym

3. Trzy filary EVP w IKEA to miejsce pracy, rozwój i wartości.

4. #TyJesteśZmianą – to hasło kampanii employer brandingowej zrealizowanej przez IKEA:

https://www.youtube.com/watch?v=uUe9gwjBgUU

Czy tylko ja mam teraz ochotę rzucić wszystko i zacząć przygodę w IKEA?

5. #TyJesteśZmianą to obietnica dla kandydatów i przekaz od IKEA. Można zrobić małą rzecz obok nas, która zmieni życie na świecie – stąd hasło Lifechanger 🌈

Podczas drugiego wystąpienia Magdalena Brzus i Katarzyna Olszewska przedstawiły EVP budowane w Nest Banku:

1. W Nest Banku EVP budowane jest, jako HVP = Human Value Proposition. HVP ma pokazać, co Bank ma do zaoferowania Andrzejowi*, jako człowiekowi, a nie tylko pracownikowi.

*Andrzej to persona stworzona, jako modelowy pożądany kandydat do pracy.

2. Jak Bank badana pracowników i ich potrzeby?

  • dane statystyczne np. CBOS
  • obserwacja własna
  • zewnętrzne badania zadowolenia z pracy (Great Place to Work)
  • badania socjologiczne i społeczne
  • badania potrzeb i preferencji
  • wewnętrzne badania satysfakcji z pracy
  • exit interview

3. HVP opiera się na wartościach firmy:

  • działam zaradnie
  • jestem częścią zespołu
  • w pełni się angażuję
  • wychodzę poza schematy
  • jestem optymistą

Przysłuchiwała się i sumiennie notowała
Monika

Więcej o Employee Value Proposition (EVP) możecie przeczytać tu:

https://gojtowska.com/2018/05/07/employee-value-proposition/

i tu:

http://hrnaobcasach.pl/human-resources/evp-to-emocje/