Konferencja Meetbenefit 2025

WebskiHR zawsze jest świetną okazją do tego aby poszerzyć swoją wiedzę na temat HR. Możemy spojrzeć na to z kilku różnych perspektyw dzięki zapraszanym prelegentom reprezentującym często zróżnicowane punkty widzenia. Tym razem w ramach WebskiHR #7 mieliśmy możliwość podyskutowania o Employee Advocacy. Czym tak naprawdę jest w obecnych czasach? Jak powinniśmy realizować strategię Employee Advocacy we własnej firmie?

Wnioski na temat Employee Advocacy z WebskiHR #7

  1. Funkcję ambasadora marki należy powierzyć pracownikom.
  2. Employee Advocacy to nie jest taka zupełna nowość, to inaczej nazwane coś z czym mieliśmy już wcześniej do czynienia a mianowicie rekomendacje.
  3. Komunikacja marki pracodawcy to gra zespołowa.
  4. Na początek odpowiedzmy sobie na pytanie co chcemy osiągnąć i dokąd płyniemy.
  5. Za wszystkim co robimy powinien stać plan, powinno to mieć umocowanie w szerszej strategii.
  6. Dział HR powinien pełnić rolę wewnętrznego PRu.
  7. Autentyczność komunikacji opiera się o spontaniczność i emocje.
  8. Introwertykom warto pomóc w dzieleniu się wiedzą, często to bardzo dobrzy specjaliści mający ogromną wiedzę, którą mogą się podzielić.
  9. Cele jakie sobie stawiamy muszą być konkretne.
  10. Marząc o tym, że firma będzie się sprawnie komunikować „na zewnątrz” na początek zadbajmy o współpracę i sprawną komunikację między działami.
  11. Nie ma czegoś takiego jak najlepsi pracodawcy, pracodawca może być atrakcyjny dla konkretnych osób.
  12. Tematyka nadaje naturalności naszej komunikacji, przykładem jest tutaj choćby CSR.
  13. Komunikacja nie może być jednostronna, powinna być dialogiem.
  14. Każdy z nas komunikuje się innym/swoim indywidualnym językiem.
  15. Musimy być świadomi, że każdy w Internecie coś sprzedaje np. swoje kompetencje.
  16. Komunikacja dla samej komunikacji nie ma sensu, musi mieć cel.
  17. Pracownicy angażowani w proces komunikacji są bardziej związani z firmą.
  18. Musimy pracować na skali: komunikacja szeregowi pracownicy -> szeregowi pracownicy, osoby decyzyjne -> osoby decyzyjne.
  19. Komunikacja nie może pozostawać tylko i wyłącznie na barkach pracowników, osoby decyzyjne muszą się komunikować.
  20. Warto stworzyć listę trudnych pytań bezpośrednio odwołując się do konkretnych pytań i wątpliwości związanych z firmą.
  21. W ramach treści w social media często powstaje kółko wzajemnej adoracji – niech komentują, lajkują.
  22. Pisząc o firmie pisz przez pryzmat własnych kompetencji.
  23. Personal branding pracownika to sytuacja win win.
  24. Ktoś kto pisze o firmie po odejściu z niej jest najbardziej wartościowym adwokatem marki.
  25. Negatywna komunikacja przyciąga negatywnych ludzi.
  26. Marka firmy powinna być w tle budowania marki osobistej.
  27. Zasięg ludzki jest 10 razy większy niż zasięg marek.
  28.  Mogłoby się wydawać, że ambasadorami marki powinni być równomiernie wszyscy, jednak w organizacji potrzebna jest też gwiazda bo bez gwiazdy nie ma jazdy 😉