WebskiHR zawsze jest świetną okazją do tego aby poszerzyć swoją wiedzę na temat HR. Możemy spojrzeć na to z kilku różnych perspektyw dzięki zapraszanym prelegentom reprezentującym często zróżnicowane punkty widzenia. Tym razem w ramach WebskiHR #7 mieliśmy możliwość podyskutowania o Employee Advocacy. Czym tak naprawdę jest w obecnych czasach? Jak powinniśmy realizować strategię Employee Advocacy we własnej firmie?
Wnioski na temat Employee Advocacy z WebskiHR #7
- Funkcję ambasadora marki należy powierzyć pracownikom.
- Employee Advocacy to nie jest taka zupełna nowość, to inaczej nazwane coś z czym mieliśmy już wcześniej do czynienia a mianowicie rekomendacje.
- Komunikacja marki pracodawcy to gra zespołowa.
- Na początek odpowiedzmy sobie na pytanie co chcemy osiągnąć i dokąd płyniemy.
- Za wszystkim co robimy powinien stać plan, powinno to mieć umocowanie w szerszej strategii.
- Dział HR powinien pełnić rolę wewnętrznego PRu.
- Autentyczność komunikacji opiera się o spontaniczność i emocje.
- Introwertykom warto pomóc w dzieleniu się wiedzą, często to bardzo dobrzy specjaliści mający ogromną wiedzę, którą mogą się podzielić.
- Cele jakie sobie stawiamy muszą być konkretne.
- Marząc o tym, że firma będzie się sprawnie komunikować „na zewnątrz” na początek zadbajmy o współpracę i sprawną komunikację między działami.
- Nie ma czegoś takiego jak najlepsi pracodawcy, pracodawca może być atrakcyjny dla konkretnych osób.
- Tematyka nadaje naturalności naszej komunikacji, przykładem jest tutaj choćby CSR.
- Komunikacja nie może być jednostronna, powinna być dialogiem.
- Każdy z nas komunikuje się innym/swoim indywidualnym językiem.
- Musimy być świadomi, że każdy w Internecie coś sprzedaje np. swoje kompetencje.
- Komunikacja dla samej komunikacji nie ma sensu, musi mieć cel.
- Pracownicy angażowani w proces komunikacji są bardziej związani z firmą.
- Musimy pracować na skali: komunikacja szeregowi pracownicy -> szeregowi pracownicy, osoby decyzyjne -> osoby decyzyjne.
- Komunikacja nie może pozostawać tylko i wyłącznie na barkach pracowników, osoby decyzyjne muszą się komunikować.
- Warto stworzyć listę trudnych pytań bezpośrednio odwołując się do konkretnych pytań i wątpliwości związanych z firmą.
- W ramach treści w social media często powstaje kółko wzajemnej adoracji – niech komentują, lajkują.
- Pisząc o firmie pisz przez pryzmat własnych kompetencji.
- Personal branding pracownika to sytuacja win win.
- Ktoś kto pisze o firmie po odejściu z niej jest najbardziej wartościowym adwokatem marki.
- Negatywna komunikacja przyciąga negatywnych ludzi.
- Marka firmy powinna być w tle budowania marki osobistej.
- Zasięg ludzki jest 10 razy większy niż zasięg marek.
- Mogłoby się wydawać, że ambasadorami marki powinni być równomiernie wszyscy, jednak w organizacji potrzebna jest też gwiazda bo bez gwiazdy nie ma jazdy 😉