Konferencja Meetbenefit 2025

Nadszedł ten dzień gdy pora na jubileuszowe 50. wydanie przeglądu HR. Gdy zaczynaliśmy ten projekt nawet nie spodziewaliśmy się, że doczeka się on aż tylu wydań i tak wytrwale będziemy go tworzyć aby w każdy piątek docierać do Was z porcją interesujących materiałów. Jak to mówią teraz to już pójdzie z górki i nawet się nie obejrzymy gdy będzie publikować wydanie numer 100, materiałów to nam z pewnością nie zabraknie 🙂

Ciekawe zestawienia od HRlityczny

Czy jest tutaj jeszcze ktoś kto nie miał okazji zapoznać się z naszymi zestawieniami? Z pewnością jeszcze takie osoby się znajdą a nawet jeśli już zaglądaliście na nasze listy interesujących wydarzeń i treści to zachęcamy aby spojrzeć ponownie choćby na listę ciekawych podcastów HR, która w ostatnim tygodniu doczekała się sporej aktualizacji.

Interesujące wydarzenia w nadchodzącym tygodniu

Święta coraz bliżej ale w gorączce zakupów można jeszcze spróbować znaleźć czas na to aby 2020 rok zamknąć z porcją dodatkowej wiedzy zdobytej w ramach licznie dobywających się webinarów, konferencji i szkoleń.

7 grudnia

8 grudnia

9 grudnia

10 grudnia

11 grudnia

12 grudnia

Doceniajmy się wzajemnie

Rok 2020 bez wątpienia nie jest łatwy dla większości z nas. Skala wyzwań jakie przyniosły nam ostatnie miesiące była ciężka do przewidzenia. Bez wątpienia nasze organizacje musiały mierzyć się z wieloma problemami i w wielu wypadkach z wręcz rewolucyjnymi zmianami w sposobie postrzegania pracy. Szczególnie duża odpowiedzialność spoczywała na barkach działów HR mających kluczowy wpływ na to jak firmy odnajdą się w nowych realiach.

Warto więc zwrócić uwagę na wspaniałą inicjatywę „Doceniamy HR” zorganizowaną przez Recruitment Open Community. Idzie koniec tego roku i to dobry czas aby docenić się wzajemnie za to czego dokonaliśmy w ostatnich tygodniach czy miesiącach. Ktoś być może powie, że taka kartka z podziękowaniem to stosunkowo niewiele jednak takie ciepłe słowa w potrafią naprawdę podnieść na duchu i dodać energii do dalszego działania dla dobra pracowników i organizacji.

Kalendarz adwentowy

Praktycznie każdy kojarzy chyba tradycyjne kalendarze adwentowe, które w czasach dzieciństwa kusiły nas smakołykami, które w sobie skrywają. Zapewne nawet wśród dorosłych znajdą się tacy, którzy nie mogliby się oprzeć i wszystkie okienka otworzyliby jednego dnia 🙂 Bez wątpienia ten smak słodkości zawsze kusił ale co w przypadku gdybyśmy zamiast słodkości w takim kalendarzu znajdowali konkretne porcje wiedzy?

Ekipa No Fluff Jobs zdecydowała się przygotować taki niezwykły kalendarz, który z jednej strony strony pozwoli nam przypomnieć sobie raz jeszcze czasy dzieciństwa a jednocześnie dostarczy ciekawych informacji. Jedynie niecierpliwi mogą mieć problem bowiem tutaj już nie otworzymy za jednym razem wszystkich okienek i musimy cierpliwie czekać na kolejne dni i nowe porcje wiedzy.

Badanie analityki HR 2020

Analityka to słowo klucz, na którego dźwięk zapewne wiele osób ma ochotę odwrócić się na pięcie i uciekać jak najdalej. Trudno się temu dziwić bowiem nadal wielu z nas analityka kojarzy się przede wszystkim z dziesiątkami tabelek i wykresów i ogromu danych, w którym często trudno się połapać. Jednak z analityką naprawdę można się zaprzyjaźnić tylko trzeba trzeba chcieć i podejść do tego na spokojnie.

Na początek warto się zastanowić nad stanem analityki w swojej organizacji a dobrą okazją do tego jest trwające właśnie badanie analityki HR. Każdy kto wypełni ankietę może nie tylko liczyć na pełen raport z wynikami badania ale również na udział w loterii, w której zgarnąć można dodatkowo nagrody. Analityka naprawdę nie jest taka straszna, dajmy jej szansę 😉

Employer Branding w trudnej branży

Może się wydawać, że o Employer Brandingu zostało już powiedziane praktycznie wszystko. Faktem jest, że w sieci jak na przeróżnych kursach dostępne są pokaźne zasoby wiedzy na temat tego jak budować wizerunek pracodawcy. Często jednak problem pojawia się w sytuacji gdy wiedza jaką nabyliśmy nie daje się w prosty sposób wykorzystać w branży w jakiej działa nasza organizacja.

Weźmy za przykład branżę kolejową, wiele dzieci w dzieciństwie lubiło bawić się kolejkami i być może nawet marzyło o porządnym zestawie kolejki elektrycznej. Czy jednak gdyby przyszło nam opracować strategię budowy wizerunku pracodawcy w takiej branży byłoby to dla nas łatwym zadaniem?

Firma PORR udowadnia, że przy odrobinie kreatywności można stworzyć coś naprawdę dobrego nawet w branży, która na pierwszy rzut oka z perspektywy Employer Brandingu może się wydawać dość trudna.

Konsekwencje poszukiwania pracy

Czy zdajemy sobie sprawę z tego, że decyzje podejmowane przez kandydatów przy poszukiwaniu pracy mogą pociągać za sobą liczne konsekwencje i to nawet bardzo daleko idące konsekwencje? Kasia Gandor wraz z Pracuj.pl przygotowali świetny materiał wideo aby dać nam do myślenia a przede wszystkim w celu wsparcia Fundacji Rasowy Kundel.

Ciekawe materiały HR znalezione w sieci