Zajrzycie również za kulisy podejmowania decyzji rekrutacyjnych opartych na intuicji i danych, a także dowiecie się, jak budować autentyczne i trwałe relacje w zespole. Eksperci i ekspertki podzielą się swoimi doświadczeniami w zakresie skutecznej komunikacji, zrównoważonego rozwoju, gotowości do zmian oraz dbania o dobre relacje i szczęście w pracy. Raporty i wywiady dostarczą Wam aktualnych danych o rynku pracy, employer brandingu oraz wynagrodzeniach. Wszystkie te tematy mają na celu wyposażenie Was w wiedzę i narzędzia, które pozwolą lepiej radzić sobie z dynamicznie zmieniającymi się wyzwaniami w świecie HR.
Zapraszamy do lektury!
Polecane wydarzenia HR
Czego dowiecie się z 72. HRowego Tygodnika?
W tym wydaniu poruszane są tematy takie jak:
1. Autentyczność w erze populizmu – Weryfikacja prawdziwości informacji, wyzwania młodych przedsiębiorców, rola moralności i odpowiedzialność za słowa.
2. Dyrektywa UE o Transparentności Płac – Omówienie 6 wymogów dyrektywy, wpływ na rynek pracy i politykę płacową w UE.
3. Idiotyzmy w rekrutacji – Błędy i kontrowersje w rekrutacji, strategie poprawy doświadczeń kandydatów.
4. Intuicja czy dane? – Różne podejścia do rekrutacji, rola intuicji i twardych danych w procesie decyzyjnym.
5. Dobre relacje w zespole – Znaczenie relacji w skutecznym przywództwie, budowanie trwałych więzi.
6. Słaba komunikacja – Skutki błędnej komunikacji, poprawa umiejętności komunikacyjnych pracowników.
7. Zrównoważona cyrkularność – Zrównoważony rozwój w IKEA, unikanie greenwashingu, przedsiębiorczość społeczna.
8. Zmiany w firmach – Przygotowanie firm na zmiany, kluczowe kompetencje przyszłości.
9. Optymalizacja i cięcie kosztów w HR – Kariera w IT, koszty prowadzenia firmy, relacje rekruterów z biznesem.
10. Samotność w organizacji – Identyfikacja i radzenie sobie z samotnością w pracy.
11. Szczęście w pracy – Znaczenie szczęścia w pracy, korzyści dla pracowników i firm.
12. Monitor rynku pracy – Spadek rotacji pracowników, powody zmiany pracodawcy, popularne benefity.
13. Employer Branding w Polsce 2024 – Działania employer brandingowe, wyzwania w planowaniu i wdrażaniu strategii.
14. Raport Płacowy Antal 2024 – Stan rynku pracy i wynagrodzeń, trendy i zmiany płacowe.
15. Rynek pracy 2024 – Analiza trendów i planów pracodawców oraz specjalistów na 2024 rok.
Nadchodzące wydarzenia HR
[Szkolenie] Certyfikowane szkolenie Train the trainer – Webmaster, Matrix i Team balance
Jesteś trenerem lub pracujesz w dziale HR i chcesz podnieść swoje umiejętności w zakresie budowania zgranych zespołów? Dołącz do certyfikowanego szkolenia „Train the Trainer – Webmaster, Matrix i Team Balance” i zyskaj narzędzia, które usprawnią komunikację, dzielenie się wiedzą oraz zdrowe przywództwo w Twojej organizacji.
Co zyskasz?
1. Kompleksową wiedzę: Poznasz model OAZA oraz nauczysz się efektywnie wykorzystywać gry szkoleniowe. Otrzymasz wszystkie materiały merytoryczne potrzebne do prowadzenia szkoleń z ćwiczeniami Webmaster, Matrix i Team Balance.
2. Indywidualne wsparcie trenera: Po ukończeniu szkolenia skorzystasz z godzinnej konsultacji online, dostępnej przez 3 miesiące, co pozwoli Ci na uzyskanie odpowiedzi na wszelkie pytania i rozwianie wątpliwości.
3. Certyfikat trenerski: Potwierdź swoje umiejętności i dołącz do grona certyfikowanych trenerów!
[eBook] W jakie benefity inwestują największe firmy w Polsce?
Poznaj najnowsze trendy w Employer Brandingu i dowiedz się, jak największe firmy w Polsce inwestują w rozwój swoich pracowników. Ebook, stworzony przez Tomasza Słomę z eTutor dla firm, oraz 13 ekspertów z branży #HR, to niezbędne źródło wiedzy dla każdego HRowca.
Co znajdziesz w ebooku?
– Analizę benefitów wybieranych przez ekspertów z największych polskich firm.
– Wyniki badań ukazujących rolę benefitów w Employer Brandingu.
– Praktyczne porady od doświadczonych specjalistów HR i EB.
– TO-DO lista benefitowa dla każdego specjalisty HR.
– Jak skutecznie wykorzystywać naukę języków w firmowych social mediach.
Nie przegap okazji, aby zaktualizować swoją wiedzę i wdrożyć sprawdzone strategie w swojej firmie. Pobierz bezpłatnie ebook już teraz!
Kalendarz teambuildingowy 2024
Czy wiesz, że codzienne dbanie o relacje w zespole może przynieść wyjątkowe efekty? W Pracowni Gier Szkoleniowych wierzą, że zaangażowanie i współpraca to klucz do sukcesu. Dlatego stworzyli KALENDARZ TEAMBUILDINGOWY – Twój przewodnik po świecie efektywnego teambuildingu!
Znajdziesz w nim inspiracje do świętowania nietypowych okazji i aktywności, które pomogą zacieśnić więzi i podnieść morale w Twoim zespole. Nie czekaj na specjalną okazję, aby zacząć – każdy dzień jest dobry, by budować silne relacje.
Pobierz darmowy kalendarz już teraz i zobacz, jak Twoja organizacja może się zmienić! 🚀👥
Przegląd Podcastów HR
[Podcast] Demaskujemy: 6 wymogów Dyrektywy UE o Transparentności Płac
W drugim odcinku podcastu Transparentni omówionych zostaje 6 wymogów Dyrektywy UE o Transparentności Płac, dowiecie się szczegółów dotyczących kluczowych przepisów tej dyrektywy. Adrian Makuc i Adam Seoudi w przystępny sposób omawiają sześć głównych wymogów, które mają na celu zwiększenie przejrzystości wynagrodzeń w Europie. Pokazują, jak te regulacje mogą wpłynąć na rynek pracy i codzienne życie pracowników. To ciekawe spojrzenie na prawo, które ma szansę zrewolucjonizować politykę płacową w Unii Europejskiej.
[Podcast] Idiotyzmy w rekrutacji
Rozmowa z Mają Gojtowską koncentruje się na wyzwaniach i błędach w rekrutacji. Maja zwraca uwagę na koszty przedłużającej się rekrutacji i podkreśla, że idealni kandydaci nie istnieją. Dyskusja obejmuje zarówno popularne błędy, jak i kontrowersje w procesie rekrutacyjnym, prezentując jednocześnie praktyczne wskazówki i narzędzia. Jest to okazja aby posłuchać o konkretnych strategiach poprawy doświadczeń kandydatów i skutecznego budowania wizerunku pracodawcy.
[Podcast] Intuicja czy dane?
Ten odcinek podcastu „Szczerze o HR-ze” poświęcony jest różnym podejściom do rekrutacji, analizując wpływ intuicji, szóstego zmysłu oraz flow na podejmowanie decyzji. Dowiecie się z niego, jakie twarde dane i mierniki są kluczowe w ocenie kandydatów i jak mogą one współgrać z subiektywnymi odczuciami. Weronika Szatan porusza również kwestię tego, czy w procesie rekrutacyjnym jest miejsce na osobiste wrażenia i intuicyjne decyzje. Słuchając tego odcinka, możecie lepiej zrozumieć, jakie czynniki warto uwzględniać, aby proces rekrutacji był efektywny i sprawiedliwy.
[Podcast] Jak dbać o dobre relacje w zespole?
Z rozmowy Mariusza Chrapko i Magdaleny Sękowskiej dowiesz się, dlaczego relacje są kluczowym elementem skutecznego przywództwa. Rozmawiają oni o tym, jak najmniej oczywiste, a zarazem najtrudniejsze do zbudowania więzi mogą stać się fundamentem stabilnego zarządzania. Podkreślają znaczenie głębokich, autentycznych relacji w budowaniu trwałego przywództwa. Wsłuchując się w ten odcinek możecie przekonać się, jak rozwijać te relacje i wykorzystać je w codziennej pracy menedżerskiej.
[Podcast] Jak słaba komunikacja grzebie osiągnięcia i wiedzę?
Anna Sarnacka-Smith omawia znaczenie monitorowania sposobu, w jaki pracownicy komunikują się z klientami, kontrahentami i podwykonawcami. Przedstawia liczne przykłady błędnej komunikacji, która skutkowała utratą reputacji i kompetencji pracowników. Podkreślono, że takich problemów można uniknąć, stosując style komunikacji DISC. Anna dostarcza konkretnych rad, jak poprawić umiejętności komunikacyjne pracowników, aby uniknąć negatywnych konsekwencji.
[Podcast] Mocne strony biznesu, zrównoważona cyrkularność
Tym razem w podcaście „Doing Good” swoją wiedzą dzieli się Agata Czachórska, Dyrektorka ds. Zrównoważonego Rozwoju w IKEA Retail w Polsce. Możecie dowiedzieć się, jak wywierać pozytywny wpływ na grupy zagrożone wykluczeniem oraz jak unikać greenwashingu przy tworzeniu autentycznej strategii zrównoważonego rozwoju. Agata przedstawia innowacyjne podejście IKEA do wykorzystania swoich zasobów dla dobra środowiska i społeczeństwa, oraz omawia ewolucję firmy od ekologii do zrównoważonego rozwoju. Dodatkowo, wyjaśnia, dlaczego IKEA interesuje się przedsiębiorczością społeczną i jak wygląda ich proces rekrutacji w Polsce.
[Podcast] Niegotowi na Zmiany w Firmach
Z rozmowy z Szymonem Negaczem dowiadujemy się, dlaczego wiele firm nie jest przygotowanych na zmiany i jak skutecznie wprowadzać te zmiany w organizacjach. Szymon dzieli się swoim podejściem do transformacji w swoich firmach, podkreślając znaczenie procesów w osiąganiu sukcesu. Ponadto, omawia kluczowe kompetencje przyszłości, które będą niezbędne w dynamicznie zmieniającym się świecie. Ta rozmowa zdecydowanie dostarcza praktycznych wskazówek i inspiracje dla liderów oraz przedsiębiorców, którzy chcą lepiej radzić sobie ze zmianami.
[Podcast] Rok optymalizacji i cięcia kosztów. Jak HR się w tym odnajdzie?
Ciekawa rozmowa z Agnieszką Myśliwczyk skupia się na jej karierze i doświadczeniach w branży IT. Mamy okazję posłuchać o jej drodze do sukcesu jako QueenIT oraz o jej decyzji dotyczącej stworzenia i zamknięcia agencji rekrutacyjnej Candidate Future. Porusza ona także kwestie kosztów prowadzenia własnej firmy oraz refleksji na temat zamknięcia agencji jako potencjalnej porażki. Dodatkowo, omawiany jest aktualny stan rynku IT oraz relacje rekruterów z biznesem.
[Podcast] Samotność w organizacji
Bartek Olejniczak był gościem podcastu „KORPOniedziałek czyli rozwój w ASAPie”, w którym poruszył istotny temat samotności w miejscu pracy. Dyskusja koncentrowała się na różnicach między samotnością a osamotnieniem, oraz na potencjalnych przyczynach tych zjawisk. Słuchając Bartka możecie dowiedzieć się, jak identyfikować samotność w pracy i jakie są jej możliwe konsekwencje. Warto wysłuchać uważnie tego odcinka aby dowiedzieć się jak radzić sobie z samotnością i jak poprawić jakość życia zawodowego oraz osobistego.
[Podcast] Szczęście w pracy. Czy to możliwe?
Tym razem podcast „KTO TU RZĄDZI?” podejmuje temat szczęścia w pracy i jego znaczenia dla efektywności zawodowej. Halina Piasecka, psycholożka biznesu, dzieli się swoimi dwudziestoletnimi doświadczeniami w transformacji organizacji. Podczas rozmowy analizuje, czy pojęcia praca i szczęście mogą iść w parze oraz jakie korzyści przynosi szczęście pracownikom i firmom. W ramach tego odcinka wybrzmiewa także pytanie o to, czy szczęście w pracy jest naprawdę niezbędne, czy może jest przereklamowane.
[Podcast] Autentyczność w erze populizmu
Z tego podcastu dowiecie się, jak skutecznie weryfikować prawdziwość informacji, które do Was docierają, co jest kluczowe w epoce dezinformacji. Poruszany jest również temat wyzwań, z jakimi muszą się zmierzyć młode, ambitne osoby dążące do założenia własnego biznesu. Odcinek skupia się na roli moralności i wartości w działalności przedsiębiorców oraz liderów. Omówione zostaje także, jak ważna jest odpowiedzialność za słowa w kontekście budowania autorytetu i wiarygodności w XXI wieku.
[Szkolenie] MTQ certyfikacja – warsztaty licencyjne MTQ48 oraz MTQ Plus
Czy chcesz podnieść jakość swojej pracy jako konsultant, trener, coach czy terapeuta? 🌟
Dołącz do szkolenia MTQ certyfikacja – warsztaty licencyjne MTQ48 oraz MTQ Plus! 🧠
Dzięki odpowiednim narzędziom precyzyjnie zdiagnozujesz potrzeby i wyzwania swoich klientów, co pozwoli Ci skuteczniej im pomagać. 🔍
Te warsztaty to nie tylko teoria, ale przede wszystkim praktyka oparta na realnych doświadczeniach. 📈
Ucz się od ekspertów z ponad 10-letnim doświadczeniem i zdobądź kompleksowe materiały do pracy. 🎓
Nie czekaj, zarezerwuj swoje miejsce już dziś i zainwestuj w swój rozwój zawodowy! 🌱
[Szkolenie] Warsztat Licencyjny MTQ – Certyfikacja MTQ48 lub MTQPlus – pomiar i rozwój Odporności Psychicznej
📢 Czy jesteś gotowy na rozwój swoich umiejętności przywódczych? 🚀
Dołącz do naszego Warsztatu Licencyjnego MTQ i zdobądź certyfikację MTQ48 lub MTQPlus! Odkryj tajniki skutecznego liderowania i rozwijaj swoją odporność psychiczną z pomocą sprawdzonych narzędzi psychometrycznych. 💡
Zdobędziesz zaawansowane techniki interpretacji wyników, które pomogą Ci mierzyć efektywność lidera i zrozumieć różne style przywódcze. 🎓
Doświadczony trener przekaże Ci wiedzę pełną praktycznych przykładów i najlepszych praktyk. Nie przegap tej wyjątkowej okazji na profesjonalny rozwój! 🔍
Więcej informacji i zapisy na stronie. 🌐
Przegląd Raportów HR
[Raport] 56. monitor rynku pracy
56. monitor rynku pracy wskazuje na spadek poziomu rotacji pracowników w firmach z 20% do 18%, co może wynikać ze spowolnienia gospodarczego oraz większej wewnętrznej mobilności talentów. Wynagrodzenie spadło na trzecie miejsce jako powód zmiany pracodawcy, ustępując miejsca chęci rozwoju zawodowego. Znaczenie niezadowolenia z pracodawcy jako powodu zmiany pracy wzrosło, co może niepokoić firmy, gdyż 56% respondentów jest aktywnych na rynku pracy. Najbardziej atrakcyjne benefity pozostają niezmienne, jednak rośnie popularność takich świadczeń jak samochód służbowy, finansowanie transportu publicznego, posiłków oraz nisko oprocentowane pożyczki na remont lub zakup mieszkania.
[Raport] Employer Branding w Polsce 2024
Raport Employer Branding w Polsce 2024 przedstawia aktualny stan działań employer brandingowych w polskich firmach, wskazując na zarówno dobrze funkcjonujące, jak i problematyczne obszary. Tylko 20% firm posiada jasno zdefiniowaną strategię w tym zakresie, co pokazuje wyzwania w planowaniu i wdrażaniu tych działań. Priorytetowe działania to budowanie marki pracodawcy zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz firmy oraz efektywna komunikacja wewnętrzna. Ponadto, 37% firm zamieszcza informacje o wynagrodzeniu w ogłoszeniach o pracę, a 49% wykorzystuje automatyzację i AI w rekrutacji i HR.
[Raport] Raport Płacowy Antal 2024
Najnowszy raport płacowy firmy Antal prezentuje aktualny stan rynku pracy i wynagrodzeń, uwzględniając kluczowe trendy. Obserwowane w minionym roku niewielkie wzrosty wynagrodzeń są wynikiem zmian w płacy minimalnej oraz wpływem globalnych wydarzeń, takich jak wojna na Ukrainie. Wzrosty dotyczą głównie najniższych i najwyższych stanowisk, a firmy koncentrują się na podniesieniu konkurencyjności poprzez atrakcyjne benefity. Jednocześnie, w odpowiedzi na dynamiczną sytuację rynkową, coraz częściej zatrudniają kandydatów z mniejszym doświadczeniem, aby efektywnie zarządzać budżetami rekrutacyjnymi.
[Raport] Rynek pracy 2024. Półroczny przegląd trendów
Hays Poland w swoim raporcie podsumowuje działania pracodawców i specjalistów w pierwszej połowie 2024 roku oraz ich plany na drugie półrocze, bazując na badaniu przeprowadzonym wśród blisko 1300 firm oraz 1000 specjalistów i menedżerów. Raport analizuje, które plany udało się zrealizować i jakie zmiany zaszły w porównaniu do Raportu płacowego z początku roku. Wyniki wskazują na odsetek firm, które dokonały podwyżek płac w pierwszej połowie roku oraz tych, które planują takie ruchy w drugiej połowie. Dodatkowo raport porusza wpływ sytuacji na rynku pracy na oczekiwania finansowe kandydatów, plany rekrutacyjne firm oraz trudności z tym związane, a także obecne nastroje na rynku pracy.
[Raport] State of Developer Experience Report 2024
Raport pokazuje, że jedynie 44% programistów uważa, że ich liderzy są świadomi problemów wpływających na negatywne doświadczenia zawodowe w obszarze IT. Główne źródła nieporozumień między programistami a liderami to różne priorytety dotyczące poprawy produktywności, w tym rola sztucznej inteligencji, która według liderów powinna poprawić wydajność, choć dwie trzecie programistów tego nie odczuwa. Badanie wskazuje, że większość programistów traci czas z powodu nieefektywności, co prowadzi do frustracji i chęci zmiany pracy. Atlassian w swoim raporcie sugeruje, że lepsza komunikacja i dostosowanie działań liderów do realnych potrzeb programistów może znacząco poprawić doświadczenie zawodowe i produktywność zespołów.
[Raport] The Race to Reimagine Workplaces and Workspaces for a Hybrid Future
Raport Cisco dostarcza nam ciekawych danych na temat pracy hybrydowej i oczekiwań pracowników wobec biur. Chociaż większość pracodawców (76%) twierdzi, że pracownicy pozytywnie przyjęli nakaz powrotu do biura, to jednak istnieją rozbieżności między oczekiwaniami pracowników a tym, co oferują biura. Na przykład 86% pracodawców przyznaje, że co najmniej 50% powierzchni biurowej przeznaczono na stanowiska pracy indywidualnej, podczas gdy pracownicy chcą wykorzystywać biuro głównie do współpracy i spotkań towarzyskich. Co ciekawe, tylko 16% przedstawicieli pokolenia Z uważa, że narzędzia do współpracy dobrze integrują się ze sobą, co podkreśla potrzebę szkolenia i wsparcia, zwłaszcza dla starszych pracowników.
[Konferencja] Meetbenefit – targi i konferencja – największy przegląd rynku benefitów i rozwiązań wspierających zdrowie pracownika
📢 Dołącz do meetbenefit 2024 – największej konferencji i targów benefitowych w Polsce! 📅 Już 23 września 2024 w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie! 🌟
Czy odpowiadasz za politykę benefitową w swojej firmie? Chcesz wprowadzić innowacyjne rozwiązania wspierające zdrowie pracowników? 💼👥
🔝 Poznaj najnowsze trendy na rynku benefitów
🎓 Czerp wiedzę od liderów branży i ekspertów
🌐 Buduj cenne relacje biznesowe i networkuj z najlepszymi
Nie przegap tej szansy! Zainspiruj się i wprowadź rozwiązania, które przyciągną i zatrzymają najlepsze talenty w Twojej firmie! 🚀
Do zobaczenia na meetbenefit 2024! 🎉
Zastanawiasz się, jak poprawić współpracę w swoim zespole?
Catalyst Poland zapewnia innowacyjne podejście do teambuildingu, oferując programy dopasowane do specyficznych potrzeb każdej grupy. Ich nagradzane wydarzenia nie tylko dostarczają rozrywki, ale także przynoszą wymierne korzyści biznesowe.
Doświadczenie i profesjonalizm Catalyst Poland sprawiają, że osiągane rezultaty są trwałe, a uczestnicy angażują się z entuzjazmem. Polski zespół Catalyst dba o każdy detal, aby Twoje wydarzenie było niezapomniane.
Dołącz do grona zadowolonych klientów i zainwestuj w rozwój swojego zespołu już dziś!
Znalezione na LinkedIn
[Wideo] Jak DOPASOWAĆ pracę do naszych POTRZEB dzięki job craftingowi?
Bartek Olejniczak przedstawia koncepcję „job craftingu”, czyli przekształcania pracy, aby lepiej odpowiadała na indywidualne potrzeby i zwiększała satysfakcję zawodową. Dowiadujemy się, jak personalizować zadania i obowiązki, aby były bardziej angażujące i satysfakcjonujące. Bartek tłumaczy, że każdy pracownik może zastosować te techniki, co przynosi korzyści zarówno pracownikom, jak i pracodawcom. Przykłady i ćwiczenia praktyczne pokazują, jak zacząć proces przekształcania pracy, nawet dla freelancerów.
[Wideo] Workation – jak firma może zadbać o przyjazne miejsce pracy
Rozmowa na temat workation przybliża nam nowoczesne podejście do łączenia pracy z wakacjami, pozwalające na pracę z dowolnego miejsca i jednoczesny relaks. Słuchając tej rozmowy dowiadujemy się, kiedy warto umożliwić pracownikom workation oraz jakie korzyści może to przynieść w kontekście zarządzania urlopami. Poruszane są również kwestie prawne i organizacyjne, a także różne warianty workation stosowane przez firmy. Dominika Sepiół przedstawia praktyczne wskazówki i przykłady z życia, które pomagają w skutecznym wdrożeniu tego rozwiązania.
[Wywiad] Pandemia niewiele nas nauczyła. Po co planować, kiedy może wydarzyć się coś nieprzewidzianego?
Wywiad z Michałem Kanarkiewiczem, mistrzem szachowym i wykładowcą MBA, ukazuje analogie między szachami a biznesem, podkreślając rolę strategii i elastyczności. Michał zaznacza, że pandemia nauczyła firmy przewidywać nieprzewidywalne, jednak wiele osób wciąż zaniedbuje planowanie. W szachach każdy pionek może stać się hetmanem, co ilustruje, że w biznesie każdy pracownik, niezależnie od początkowej pozycji, ma potencjał do awansu. Akcentuje także znaczenie komunikacji i dopasowania ról do kompetencji, jako kluczowych czynników sukcesu organizacji.
Co w (niedalekiej) przyszłości będzie oznaczało bycie ekspertką/-em?
Bycie ekspertem w przyszłości będzie opierało się na dynamicznym uczeniu się i adaptacji, zamiast na tradycyjnych specjalizacjach. W świecie z nieograniczonym dostępem do informacji i rosnącą rolą sztucznej inteligencji, kluczowe staną się kreatywność, zadawanie pytań oraz odkrywanie nowych rozwiązań. Model T-skills, podkreślający ścisłą specjalizację, zostanie zastąpiony przez koncepcję Infinity-shaped, która kładzie nacisk na holistyczne myślenie, komunikację, empatię i adaptacyjność. Nowa definicja eksperckości będzie wymagała umiejętności szybkiego przystosowywania się do zmieniających się warunków i ciągłego poszerzania wiedzy.
Magazyn Kompas NGO 2/2024
Magazyn Kompas NGO porusza szeroki zakres tematów HR, koncentrując się na dobrostanie pracowników i budowaniu silnych zespołów. W artykule „Jak odpoczywać w XXI wieku, czyli dobrostan pracownika po godzinach” podkreślono znaczenie odpoczynku dla utrzymania wydajności i zadowolenia z pracy, podczas gdy „Zespół otwarty na wszystkich” omawia korzyści i wyzwania związane z zatrudnianiem osób z niepełnosprawnościami. W tym numerze poruszono również kwestię wykorzystania sztucznej inteligencji w rozwoju kompetencji miękkich, sugerując, że może ona zrewolucjonizować szkolenia i zwiększyć konkurencyjność firm. Magazyn podkreśla także znaczenie budowania kultury organizacyjnej w zespołach rozproszonych, co staje się coraz ważniejszym aspektem zarządzania ludźmi w dobie pracy zdalnej i hybrydowej.
Recesja i kryzys w branży IT: 7 miesięcy rozmów z 50 menedżerami z Europy i USA – subiektywne spojrzenie
Artykuł opisuje skutki kryzysu gospodarczego i inflacji na branżę IT i nowoczesnych technologii w różnych krajach. Adam Trojańczyk przeprowadził ponad 50 rozmów z menadżerami najwyższego szczebla, co pozwoliło mu zgromadzić różnorodne perspektywy na temat recesji i kryzysu w tej branży. Kluczowymi przyczynami kryzysu są rosnące koszty operacyjne, inflacja, trudności w rekrutacji oraz zmieniająca się polityka outsourcingu. Adam podkreśla również konieczność adaptacji, inwestowania w pracowników i tworzenia zaufanych relacji jako sposobów na przetrwanie w trudnych czasach.
Social responsibility washing – już dzisiaj masz prawo reagować
Elżbieta Niezgódka zwraca uwagę na to jak współczesne firmy kreują swój wizerunek jako idealne miejsca pracy, poprzez deklaracje o inkluzywności, różnorodności i dobrostanie pracowników, często niezgodne z rzeczywistością. Wskazuje na problem „social responsibility washing”, który pozostaje nieuregulowany prawnie, w przeciwieństwie do greenwashingu. Zwraca uwagę na konsekwencje dla pracowników, którzy zaufali tym deklaracjom i doświadczyli rozczarowań. Elżbieta apeluje o wprowadzenie przepisów prawnych precyzyjnie regulujących kwestie fałszywego marketingu społecznej odpowiedzialności biznesu, aby chronić pracowników i rynek pracy.
Korzyści Employee Advocacy – poznaj wszystkie
Chcesz wiedzieć, jak program Employee Advocacy może przynieść korzyści Twojej firmie? Koniecznie przeczytaj najnowszy artykuł, który przygotowała Anna Harężlak z Sharebee. Dowiesz się, jak inicjatywy z obszaru Employee Advocacy mogą wpłynąć na rozwój poszczególnych pracowników, działów oraz całego zarządu. Zobacz, dlaczego wdrożenie takiego programu to strzał w dziesiątkę dla CEO i zarządu, HR, sprzedaży oraz marketingu. Poznaj realne przypadki tego jak Employee Advocacy wzmocniło markę pracodawcy, zwiększyło zaangażowanie pracowników i przyciągnęło nowe talenty.
ILM72 – korzyści dla organizacji
Chcesz wiedzieć, jakie korzyści może przynieść Twojej organizacji wdrożenie testów ILM72? Dowiesz się, jak to zaawansowane narzędzie pozwala na strategiczne dopasowanie liderów do odpowiednich ról oraz personalizację ich rozwoju zawodowego. Poznasz także metody optymalizacji zespołów projektowych oraz zwiększania produktywności poprzez lepsze zarządzanie stylami przywódczymi. Artykuł przedstawia również, jak ILM72 wspiera zarządzanie zmianą i rozwój kultury organizacyjnej. Nie przegap okazji, aby zbudować silną i przyszłościową organizację!