Do blisko 900 firm w Polsce zdołali dotrzeć organizatorzy w tej edycji badania. O akcji opowiada jej inicjatorka, Anna Morawiec-Bartosik. – To już czwarta edycja Badania, największa do tej pory. O doświadczenia pytamy specjalistów i managerów działów HR oraz pokrewnych obszarów. Projekt ma na celu diagnozę zaawansowania analityki HR w polskich firmach oraz budowanie świadomości o wartości zarządzania przez dane.
Ciekawe statystyki z Badania Analityki HR
Bez wątpienia badanie analityki HR jest wprost przepełnione interesującymi danymi, jednak na kilka statystyk warto zwrócić szczególną uwagę:
- 85% firm nie planuje rekompensować wysokiej inflacji podwyżkami “inflacyjnymi”
- 43,8% firm nie ujawnia i nie planuje ujawniać widełek w ogłoszeniach o pracę
- 50,4% firm korzysta z danych do podejmowania strategicznych decyzji
- 64,6% firm jeśli już monitoruje nastroje pracownicze, robi to rok do roku lub rzadziej
- 59% respondentów podejmuje decyzje i wydaje rekomendacje HR-owe na bazie danych
- 64% firm planuje zwiększenie budżetu na wynagrodzenia
- 12% planuje redukcję zatrudnienia
- 32% firm działa bez strategii HR-owej
Jakie obszary działania organizacji Badanie Analityki HR?
Tegoroczna edycja badania to kompleksowy przegląd wskaźników i procesów HR-owych: od planowania strategicznego, przez kadry i wynagrodzenia, po szkolenia, rekrutację i employer branding.
Kto jest organizatorem Badania Analityki HR?
Organizatorem Badania Analityki HR, jak co roku, jest hub ekspercki HRrebels mogący w tym roku liczyć na wsparcie partnerów strategicznych, którymi w tej edycji badania są eTutor i OLX Praca.
Raport z Badania Analityki HR
Jeśli chcesz poznać pełne wyniki Badania Analityki HR to kliknij przycisk poniżej i pobierz raport.